sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Pupujuoksu

Uusi päivä pääkaupungissa käynnistyi aamulenkillä isännän ja emännän kanssa lähipuistossa sen kallioilla kiipeillen. Eräässä kohdassa, sattumalta juuri vapaana ollessani, sain sitten tuoreen jänöntuoksun kirsuuni ja samantein okulaareihin itse pitkäkorvan. Se pinkaisi parin tien (kävely- ja pyöräteitä) ja ojan sillan yli karkuun ja minä perään. Isäntä lähti silmänlumeeksi laukkaamaan perääni, muka noutamaan minua ; ) mutta eihän se minua nähnyt ennen kuin emäntä huuteli lähtöpaikalta, että täällähän tämä viikari on. Pupu pentele oli taas nopeampi ja taisi olla vielä minua kierompikin harhautuksineen, joten se pääsi karkuun ja minä taas sain palattuani "kehut" ojan yli oikaisusta. Tuli näet kuljettua lutakon pohjan kautta ja jalkoihin oli tarttunut jotain mustaa mönjää niin, että kummilan suihkun lisäksi karvain vaalentamiseen tarvittiin runsaasti shampoota...

Ei kommentteja: